Fra 3 til 2 amninger - og derefter

5. juni 2017

Alder:
10 mdr.

Fra 3 til 2 amninger - og derefter

Kære Helen,

Mange tak for dit sidste svar - det er så rart at få sparring:-)

Vores datter fylder 10 måneder om tre dage, og ifølge din mad-bog er det tid til at skære en amning væk så der kun er to tilbage (for os er det før sengetid og ved 23-tiden).

Skal jeg trappe ud af amningen inden formiddagsluren (som jo er "den lange" på ca. en time (!) hos os) - eller skal jeg bare droppe amningen fra den ene dag til den anden og give hende brød med ost og frugt, som nu, og så bare lægge hende i seng?

Derudover har jeg i et af dine gamle breve læst, at ...

Annonce

... du anbefaler at man holder fast i de sidste to amninger til barnet er ét år. Er det stadigvæk anbefalingen? Og hvordan med dem - udfaser man, eller giver man fra den ene dag til den anden bare lidt vand i stedet for?

Og endelig: Jeg serverer både mos med kød eller fisk til frokost og aftensmad (ca. 60 ml til frokost, ca. 90 ml til aften) og kan se i din bog at det nu er farvel til mos. Hun spiser ikke selv voldsomme mængder "fingermad". Kan jeg så regne med at hun får nok hvis jeg skærer mosen fra?

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39