Brev:
Fra 3 til 2 amninger - og derefter
5. juni 2017
Alder:
10 mdr.
Fra 3 til 2 amninger - og derefter
Kære Helen,
Mange tak for dit sidste svar - det er så rart at få sparring:-)
Vores datter fylder 10 måneder om tre dage, og ifølge din mad-bog er det tid til at skære en amning væk så der kun er to tilbage (for os er det før sengetid og ved 23-tiden).
Skal jeg trappe ud af amningen inden formiddagsluren (som jo er "den lange" på ca. en time (!) hos os) - eller skal jeg bare droppe amningen fra den ene dag til den anden og give hende brød med ost og frugt, som nu, og så bare lægge hende i seng?
Derudover har jeg i et af dine gamle breve læst, at du anbefaler at man holder fast i de sidste to amninger til barnet er ét år. Er det stadigvæk anbefalingen? Og hvordan med dem - udfaser man, eller giver man fra den ene dag til den anden bare lidt vand i stedet for?
Og endelig: Jeg serverer både mos med kød eller fisk til frokost og aftensmad (ca. 60 ml til frokost, ca. 90 ml til aften) og kan se i din bog at det nu er farvel til mos. Hun spiser ikke selv voldsomme mængder "fingermad". Kan jeg så regne med at hun får nok hvis jeg skærer mosen fra?
På forhånd mange tak.
Med venlig hilsen
Charlotte